ataktesfones@gmail.com

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

"ΒΟΜΒΑ" ΤΩΝ ΑΡΑΒΙΚΩΝ ΕΜΙΡΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ...


«Βόμβα» Εμιράτων στον Σκαραμαγκά!
Εξέλιξη-βόμβα στις σχέσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την πριγκιπική οικογένεια των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων προκύπτει από δημοσίευμα των «Financial Times», ανατρέποντας όλα τα δεδομένα στο ζήτημα των τριών υποβρυχίων που έχει παραγγείλει το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Σύμφωνα με αποκαλυπτικό άρθρο, προχθές Τρίτη, της έγκυρης βρετανικής οικονομικής εφημερίδας, οι Αρχές των ΗΑΕ υιοθετούν νέους κανόνες χρηματοδότησης και περιορισμού του χρέους δημοσίων επιχειρήσεων, αλλά και κάθε είδους υποχρεώσεων εταιριών στις οποίες υπάρχει άμεση ή έμμεση κρατική συμμετοχή. Ανάλογα με το είδος της εταιρίας και το πεδίο δραστηριότητας, η ηγεσία του Αμπού Ντάμπι μπορεί να αποχωρήσει πλήρως από την όποια μετοχική παρουσία, ενώ ο ενδιαφερόμενος ιδιώτης-συνεταίρος οφείλει, σε κάθε περίπτωση, να υποβάλει αίτηση έκδοσης (και αργότερα) ανανέωσης της κρατικής εγγύησης.
Το επενδυτικό σχήμα που διοικεί σήμερα τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Σκαραμαγκά) αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρίας από τα Εμιράτα που εμπίπτει στη νέα ρύθμιση. Σύμφωνα με δήλωση του τότε υπουργού Εθνικής Αμυνας Ευ. Βενιζέλου (17/3/2010), το 75% των μετοχών του Σκαραμαγκά θα περνούσε στην «εταιρία Abu Dhabi Mar, συμφερόντων κατά 70% της πριγκιπικής οικογένειας του Αμπου Ντάμπι και κατά 30% της οικογένειας Σάφα», προσθέτοντας ότι «ο κ. Ισκαντέρ Σάφα είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Abu Dhabi Mar» (ADM).
Αργότερα, όταν ως αγοραστής των ναυπηγείων εμφανίστηκε μόνον η Privinvest του κ. Σάφα, διευκρινίστηκε ότι, πέραν της ADM, μπορούσαν να αναμειχθούν και συνδεδεμένες με αυτήν εταιρίες. Ο δε κ. Βενιζέλος και ως υπουργός Οικονομικών είχε αναφερθεί στις 11/1/12 στον εκ μέρους του χειρισμό της «συμμετοχής των ΗΑΕ, μέσω της Abu Dhabi Mar και της Privinvest της οικογένειας του κ. Σάφα, σε μια από τις σημαντικότερες παραγωγικές οντότητες της χώρας μας, που είναι τα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά».
Κατά τους «Financial Times», η νέα πολιτική της ηγεσίας του Αμπου Ντάμπι οριστικοποιήθηκε στις 7 Αυγούστου 2012, αλλά διέρρευσε μόλις προχθές μαζί με τα σχετικά επίσημα έγγραφα τα οποία βρίσκονται στην κατοχή της βρετανικής εφημερίδας.
Την ίδια ακριβώς περίοδο (τέλη Ιουλίου - αρχές Αυγούστου) άρχισαν να κορυφώνονται οι πιέσεις προς την ελληνική κυβέρνηση και ειδικά προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Π. Παναγιωτόπουλο, για στήριξη του Σκαραμαγκά από το Ελληνικό Δημόσιο, αφού προφανώς τερματιζόταν η στήριξη από το Αμπου Ντάμπι! Ακολούθησαν όντως διάφορες προσπάθειες στήριξης των εργαζομένων στον Σκαραμαγκά, χωρίς επιτυχία και με αποκορύφωμα τη (με ευθύνη της ΕΛ.ΑΣ.) γνωστή «εισβολή» στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, ενώ εκκρεμεί η υποβολή εισήγησης του κυβερνητικού μεσολαβητή Ν. Αναστασόπουλου για το μέλλον της ενιαίας ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας.
Τα έγγραφα που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα αναφέρουν μεταξύ άλλων:
-Πρώτον, η κυβέρνηση του Αμπου Ντάμπι δεν θα έχει ευθύνη για χρέη ή άλλες υποχρεώσεις κρατικών εταιριών ή συνδεδεμένων με αυτές εταιριών (σ.σ.: στην περίπτωση του Σκαραμαγκά, των ADM και Privinvest).
-Δεύτερον, για την έκδοση κρατικής εγγύησης θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να αποδεικνύει ότι διατηρεί τους χρηματοοικονομικούς δείκτες της εταιρίας του εντός δεδομένων ορίων του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται.
Ολες αυτές οι αποφάσεις κρίθηκαν απαραίτητες, επειδή το Αμπου Ντάμπι επιβαρύνθηκε με 20 δισ. δολάρια προς κάλυψη του χρέους του γειτονικού Ντουμπάι, δείχνοντας ότι ακόμα και μια τόσο πλούσια πετρελαιοπαραγωγός χώρα οφείλει να εξυγιάνει τον δημόσιο τομέα της.
Στη μεγάλη διεθνή έκθεση EURONAVAL, που διεξάγεται στο Παρίσι την τρέχουσα εβδομάδα, είναι παρούσες μόνον η Privinvest και η CMN (τα γαλλικά ναυπηγεία του κ. Σάφα), ενώ απουσιάζει η Abu Dhabi Mar.
Αν και το εκθεσιακό περίπτερο της Privinvest είναι από τα μεγαλύτερα μεταξύ των 370 εταιριών που συμμετέχουν, υπάρχει (όπως βλέπετε και στη φωτογραφία κάτω) μόνο μια μικρή βιτρίνα για τα Ελληνικά Ναυπηγεία (με μοντέλο του επίμαχου υποβρυχίου U-214) σε μια σαφή ένδειξη της απόφασης υποβάθμισης της επένδυσης στον Σκαραμαγκά. Το μόνο στοιχείο δε που συνδέει (δημόσια) τον όμιλο με το Αμπου Ντάμπι είναι ένα μικρό λογότυπο των ναυπηγείων ADM Shipyards, αλλά κι αυτό υπό τον όμιλο της Privinvest και όχι της Abu Dhabi Mar .

εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου