ataktesfones@gmail.com

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Τα ΜΜΕ στην κόψη του ξυραφιού

Σχόλιο του blog: Ευχή όλων μας είναι να κλείσουν όλα τα καθεστωτικά ΜΜΕ και να οδηγηθούν οι βρικόλακες της προπαγάνδας σε οικονομική αξαθλίωση χειρότερη απο αυτήν του λαού.






Με τη διαφημιστική δαπάνη να μην εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης, αντίθετα να παραμένει σε πτωτική τροχιά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τη μείωση της κυκλοφορίας των εντύπων να διατηρείται διψήφια, τις επισφάλειες -από το “λουκέτο” διαφημιστικών εταιρειών-  να μεγεθύνονται και τη ρευστότητα να διατηρείται ισχνή, τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων εκδοτικών επιχειρήσεων για το σύνολο της περυσινής χρονιάς ήταν απογοητευτικά. 


Καθώς η παρατεταμένη οικονομική ύφεση συνεχίζει να πλήττει μεγάλες κατηγορίες διαφημιζόμενων (τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες, τουριστικά πρακτορεία, καταναλωτική πίστη, κινητή τηλεφωνία, αγορά ακινήτων, δημόσιες επιχειρήσεις, κλπ), ο αντίκτυπος στα ΜΜΕ παραμένει ισχυρός. Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων Media Services, στην εγχώρια αγορά το 2011 καταγράφηκε μείωση 15% στη συνολική διαφημιστική δαπάνη, η οποία διαμορφώθηκε σε 1,594 δισ. ευρώ έναντι 1,887 δισ. ευρώ το 2010. Η διαφημιστική δαπάνη προς την τηλεόραση μειώθηκε κατά 2,9% και κατά 10,3% προς το ραδιόφωνο, ενώ οι μεγάλοι “χαμένοι” ήταν τα περιοδικά (-22,3%) και  οι εφημερίδες (-17%). Λόγω των συνθηκών αυτών, διατηρήθηκε η μεγάλη πίεση στις πωλήσεις διαφημιστικού χώρου και χρόνου στα σχετικά έσοδα των εταιρειών αλλά και στους όρους είσπραξης των απαιτήσεων.
 
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, σχεδόν το σύνολο των εταιρειών ΜΜΕ εμφανίζεται να διαθέτει εξαιρετικά περιορισμένη ρευστότητα, ενώ ο περιορισμός της πιστωτικής επέκτασης από πλευράς τραπεζών οδήγησε σε διαρκή έλλειψη κεφαλαίων και σε σημαντική αύξηση της χρηματοοικονομικής τους επιβάρυνσης. 


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου