Υπάρχει μέλλον για το τεθωρακισμένο όχημα «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» της ΕΛΒΟ;
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στελέχη της ΓΔΑΕΕ
συναντήθηκαν στις 6 Μαρτίου 2013 με το Γενικό Εμπορικό Διευθυντή της
Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) κατόπιν αιτήματος της εταιρείας
και συζήτησαν θέματα που αφορούν τη Σύμβαση 2/2002 του ΥΠΕΘΑ με την
εταιρεία για τη βελτίωση κατασκευής του πρωτοτύπου Τεθωρακισμένου
Οχήματος Μάχης (ΤΟΜΑ), καθώς επίσης και τα προγράμματα αντισταθμιστικών
ωφελημάτων, στα οποία συμμετέχει η εταιρεία. Προφανώς η ανακοίνωση
αναφέρεται στο πρωτότυπο «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» σχεδίασης και ανάπτυξης της ΕΛΒΟ
στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 για σχετικό πρόγραμμα προμήθειας νέων
ΤΟΜΑ από τον Ελληνικό Στρατό, το οποίο όμως έχει μηδενικές προοπτικές
υλοποίησης οπότε δεν τίθεται θέμα χρηματοδότησης για την περαιτέρω
βελτίωση του οχήματος. Υπό τις σημερινές συνθήκες η ενίσχυση του
εξαγωγικού προσανατολισμού της εταιρείας αποτελεί μονόδρομο, όχι
απαραίτητα δύσβατο αφού η ΕΛΒΟ κατάφερε να διεισδύσει στην πολλά
υποσχόμενη αγορά της Μέσης Ανατολής με την ανάθεση κατασκευής
στρατιωτικών φορτηγών από χώρα της αραβικής χερσονήσου που υπεγράφη στην
τελευταία έκθεση IDEX των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Όσον αφορά το «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» και λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς τάσεις για τεθωρακισμένα οχήματα,
η εταιρεία θα μπορούσε να αναζητήσει συνεργασίες από το εξωτερικό και
να προσφέρει στη διεθνή αγορά ένα χαμηλού κόστους και υψηλών
προδιαγραφών ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ εφόσον προχωρήσει στην επανασχεδίασή του και
συγκεκριμένα:
1. στην αντικατάσταση του πύργου ΚUKA Ε8 των 30mm ενός ατόμου
γερμανικής κατασκευής από τηλεχειριζόμενο πύργο. Ενδεικτικά, ισραηλινή
εταιρεία προσφέρει τηλεχειριζόμενο πύργο εξοπλισμένο με πυροβόλο 30mm
και δίδυμο εκτοξευτή Α/Τ βλημάτων Spike, ως λύση αναβάθμισης των γνωστών
ΤΟΜΠ Μ-113. Αυτό θα είχε ως αποτελέσμα την μείωση της απαίτησης
επάνδρωσης από πλήρωμα 3 ατόμων σε 2 και τη επακόλουθη αύξηση του
αριθμού της αποβιβαζόμενης ομάδας σε 10 άτομα, την μείωση του συνολικού
βάρους αλλά και τη μείωση της τελικής προσφερόμενης τιμής.
2. στην διαπλάτυνση και μείωση του ύψους του σκάφους, με προβλέψεις
για την τοποθέτηση πρόσθετης σύνθετικής/κεραμικής θωράκισης, ακόμα και
αν αποβεί σε βάρος της δυνατότητας αερομεταφοράς από αεροσκάφος C-130.
Ως πρότυπο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το σκάφος των αρμάτων μάχης
Leopard-2A6, τα οποία είχε συναρμολογήσει η ΕΛΒΟ στις εγκαταστάσεις της.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου