ataktesfones@gmail.com

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Αμερικανικό ενδιαφέρον για το S120 «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ»!


Επίσκεψη στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας πραγματοποίησε ο διοικητής του 6ου Αμερικανικού Στόλου αντιναύαρχος Frank Craig Pandolfe στο πλαίσιο της επίσκεψης του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS «Enterprise» CVN65 στον Πειραιά.
Το «Big E», όπως είναι το προσωνύμιο του, είναι το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ και το μοναδικό της κλάσης του. Ακόμη και σήμερα με μήκος 342 μέτρα αποτελεί το μακρύτερο πολεμικό πλοίο στον κόσμο. Το USS «Enterprise» CVN65 ολοκληρώνει την τελευταία επιχειρησιακή ανάπτυξη του και επιστρέφοντας στη βάση του στο Νόρφολκ θα παροπλιστεί στις 1 Δεκεμβρίου 2012, συμπληρώνοντας 51 χρόνια (!) σε υπηρεσία.
Στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας ο αντιναύαρχος Pandolfe επισκέφθηκε το Αρχηγείο Στόλου όπου συναντήθηκε με τον Αρχηγό Στόλου Υποναύαρχο Κωνσταντίνο Μαζαράκη Αινιάνα ΠΝ. Επισκέφθηκε επίσης τη Διοίκηση Υποβρυχίων και το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» S120, που αποτελεί τη πιο σύγχρονη μονάδα του Πολεμικού Ναυτικού και το πιο προηγμένο συμβατικής πρόωσης υποβρύχιο παγκοσμίως με σύστημα αναερόβιας πρόωσης σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία. Ας σημειωθεί το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» στις 21 Μαρτίου ολοκλήρωσε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και με επιτυχία τις προγραμματισμένες εντός εγγύησης (και κατά συνέπεια χωρίς κόστος για το ελληνικό δημόσιο) εργασίες συντήρησης και επισκευών στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ και αποδόθηκε ετοιμοπόλεμο στη Διοίκηση Υποβρυχίων. Μάλιστα, πριν την παράδοση έγιναν πλήρεις δοκιμές τους οι οποίες ήταν απόλυτα επιτυχείς.
Επίσης, ο αντιναύαρχος Pandolfe επισκέφθηκε και τη Διοίκηση Ταχέων Σκαφών και το τύπου «ΡΟΥΣΣΕΝ» (Super Vita) ταχύ περιπολικό κατευθυνόμενων βλημάτων (ΤΠΚ) «ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΔΑΝΙΟΛΟΣ» P68. Σήμερα επισκέφθηκε το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού όπου συναντήθηκε με τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Κοσμά Χρηστίδη ΠΝ.
Αν και εθιμοτυπική η επίσκεψη μπορεί να θεωρηθεί ότι αντανακλά το αμερικανικό ενδιαφέρον για δύο ζητήματα που τα τελευταία χρόνια αποτελούν αντικείμενο έντονου προβληματισμού και διαλόγου τόσο εντός του ναυτικού των ΗΠΑ όσο και το Κογκρέσο και τη Γερουσία.
Το πρώτο αφορά τα συμβατικής πρόωσης υποβρύχια και τον ρόλο και τις δυνατότητες τους στις επιχειρήσεις στα παράκτια (littoral) – κλειστές θάλασσες. Με την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού η πρωτοκαθεδρία του Ναυτικού των ΗΠΑ στους ωκεανούς έπαψε να αμφισβητείται. Ταυτόχρονα άρχισε και η δογματική στροφή στις επιχειρήσεις στα παράκτια.
Φυσικά είναι πασίγνωστη η «απέχθεια» του Ναυτικού των ΗΠΑ σε αυτά και η ολοκληρωτική προσήλωση του στην πυρηνοκίνητη πρόωση των υποβρυχίων του (έργο ζωής του ναυάρχου Hyman George Rickover, που θεωρείται ο πατέρας της πυρηνικής πρόωσης). Όμως οι περικοπές του αμερικανικού αμυντικού προϋπολογισμού έχουν «αναζωπυρώσει» για τα καλά τη συζήτηση για τα συμβατικής πρόωσης υποβρύχια και τα επόμενα χρόνια αναμένεται σφοδρή ανταλλαγή επιχειρημάτων υπέρ ή μη της ένταξης του στο Ναυτικό των ΗΠΑ. Στην πρώτη περίπτωση είναι βέβαια ότι όποια σχεδίαση επιλεγεί θα περιλαμβάνει και σύστημα αναερόβιας πρόωσης που ως γνωστόν αυξάνει εντυπωσιακά τις επιχειρησιακές επιδόσεις.
Ως άμεσα σχετική με τις επιχειρήσεις στα παράκτια μπορεί να θεωρηθεί και η επίσκεψη του διοικητή του 6ου Στόλου στην πυραυλάκατο «ΔΑΝΙΟΛΟΣ». Το Πολεμικό Ναυτικό, ήταν το πρώτο παγκοσμίως που εισήγαγε μαζικά σε υπηρεσία μονάδες επιφανείας του τύπου, και επιχειρώντας στο Αιγαίο, που αποτελεί πρωτοτυπικό περιβάλλον παράκτιων επιχειρήσεων – κλειστής θάλασσας με την πάροδο των ετών έχει αποκτήσει μοναδική παγκοσμίως επιχειρησιακή γνώση και εμπειρία.  defence-point

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου