Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για "επιβεβαίωση" αναφορικά με το θέμα των μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ90 και της μεθόδευσης να ακυρωθεί μέρος ή και ολόκληρη η παραγγελία που έχει προπληρωθεί (τουλάχιστον κατά το ήμισυ, αλλά τα πράγματα δυστυχώς είναι πολύ χειρότερα και από αυτά που γράφαμε το πρωί βασιζόμενοι στην συνέντευξη του Olivier Michalon, διευθυντής πωλήσεων της Eurocopter και υπεύθυνου για τις σχέσεις με τους πελάτες.
Όπως αναφέρει απόλυτα αξιόπιστη πηγή της ΓΔΑΕΕ στο defencenet.gr "Όντως η ΝΗ Ιndustries πρότεινε την επιμήκυνση του προγράμματος παράδοσης των ελικοτέρων, παρά το γεγονός ότι έχει προεισπράξει πάνω από το 50% του συνολικού ποσού των 657.523.069 € και έχει παραδώσει μόνο 4 αντί για 10 ελικόπτερα (σ.σ.: συνολικά έχουν παραγγελθεί 20 ελικόπτερα). Μας πρότειναν να επιμηκυνθεί η παράδοση για να μας ... διευκολύνουν (σ.σ.: !) οικονομικά και τα ελικόπτερα που έχουν τώρα έτοιμα για να δώσουν στην Ελλάδα να τα δώσουν σε άλλο πελάτη τους"!Δηλαδή δεν φτάνει που έχουν προεισπράξει με την σκανδαλώδη σύμβαση το 40% μετρητοίς με την παραγγελία και ένα επιπλέον ποσό περί το 10%, δηλαδή κάτι που σντιστοιχεί σε δέκα ελικόπτερα, έχουν το θράσος με την δικαιολογία της ... οικονομικής διευκόλυνσης να αναβάλουν και τις παραδόσεις των υποολοίπων! Φυσικά δεν ευθύνονται οι ίδιοι, ευθύνονται αυτοί που έφτιαξαν την σύμβαση τότε. Και βέβαια υπάρχει και το θέμα της ρήτρας που τους καίει".
Όπως ήδη γράψαμε τους έχει επιβληθεί και έχουν αποδεχθεί ρήτρα 111,69 εκατ. € στην υπογραφή της τρίτης τροποποίησης της σύμβασης στις 5 Αυγούστου του 2010 εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στα ελικόπτερα με αποκλειστική ευθύνη της NH Industries και οδήγησαν στην έναρξη των παραλαβών με καθυστέρηση 4 ετών, ενώ πλέον η ολοκλήρωση των παραλαβών χάνεται κάπου στο 2016! Και θέλουν να την μεταθέσουν για το 2020-22!
Η ρήτρα λοιπόν, ουσιαστικά θα χαθεί από την επιμήκυνση των παραδόσεων κατά 4-6 χρόνια αφού θα υπάρξει ανάλογη οικονομική επιβάρυνση του δημοσίου!
Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι η πρόταση έχει κάποια λογική βάση λόγω των οικονομικών δυσχερειών της χώρας, τότε στην χειρότερη περίπτωση θα έπρεπε η κοινοπραξία να ολοκληρώσει την παράδοση των 10 ελικοπτέρων που αντιστοιχεί στο 50% του ποσού που έχει προκαταβληθεί και μετά ας συζητήσουμε για τα υπόλοιπα.
Αλλά όχι να έχει πάρει τα μισά λεφτά, να έχει παραδώσει μόνο το 20% των ελικοπτέρων, να θέλει να μοσχοπουλήσει σε ξένους πελάτες τα ελληνικά ελικόπτερα που προορίζονταν να κλείσουν κρίσιμα επιχειρησικά κενά και για τα οποία έχουν ήδη πληρωθεί και να "κλείσει" και την ρήτρα. Δηλαδή θέλουν να πουλήσουν τα ίδια ελικόπτερα, δύο φορές στην πλάτη ττων ελληνικών ΕΔΗ υπόθεση είναι πολύ σοβαρή και απαιτείται άμεση τοποθέτηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Και όλα αυτά όταν η Αεροπορία Στρατού έχει ελικόπτερα της δεκαετίας του Βιετνάμ για μέσες αερομεταφορές ελικοπτέρων και περιμένει "πως και πως" τα ελικόπτερα αυτά.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου