ataktesfones@gmail.com

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Κάποιον λάκκο έχει η φάβα…

Γνωρίζω πολύ καλά ότι ως «ποταπός» που είμαι, πολλές φορές γράφω κακίες. Έχω και εμμονές. Μερικές φορές όμως έχω και δίκιο.

Ελπίζω και αυτή να είναι μια από εκείνες τις φορές που έχω δίκιο.
Διότι αλλιώς πάει να πει ότι όχι μόνο εγώ, αλλά και πολλοί άλλοι, θα πρέπει να αισθάνονται λίγοι και ανεπαρκείς σε σχέση με τον νέο υπουργό Οικονομικών, τον περίφημο κ. Βαρουφάκη (τον ασκητή)…


Για ποιο πράγμα μιλάω;
Για τις επιστημονικές σπουδές και την ακαδημαϊκή καριέρα του συγκεκριμένου υπουργού, που έφαγε γερό χαστούκι σήμερα από τον Ολλανδό, και που αν αληθεύουν αυτά που διάβασα σε εφημερίδα της συμπρωτεύουσας, τότε εγώ τουλάχιστον είμαι «ελάχιστος».
Έχουμε και λέμε: Ο Γιάννης Βαρουφάκης που είναι καθηγητής Οικονομικής θεωρίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών, γεννήθηκε το 1961. Είναι δηλαδή, ακριβώς στην ίδια ηλικία με εμένα.
Σπούδασε, λέει, Μαθηματικά και Οικονομικά στο πανεπιστήμιο του Έσεξ και του Μπέρμιγχαμ της Βρετανίας, κάνοντας τη διδακτορική του διατριβή στην οικονομική θεωρία στο πανεπιστήμιο του Έσεξ.
Μέχρι εδώ όλα καλά… μετά όμως;
Δίδαξε, λέει, στο πανεπιστήμιο του Έσεξ, ενώ αργότερα, το 1985(!), δίδαξε στο πανεπιστήμιο του Νόργουιτς για δυο χρόνια, και το 1987 δίδαξε στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.
Χμ…. Εγώ που κέρδιζα μάλιστα και χρονιά στο σχολείο, και αποφοίτησα από λύκειο της Θεσσαλονίκης 17 χρόνων παλικαράκι, πήγα 18 και κάτι και  σπούδασα στη Βόρεια Αμερική, πήρα πτυχίο Μπάτσελορ  σε τρία χρόνια (αφού τον ένα χρόνο έκανα εντατικά μαθήματα για να κερδίσω τον τέταρτο), και αμέσως μετά πήρα σε δυο χρόνια Μάστερ (πάλι εντατικά για να κερδίσω χρόνια, καθότι που να βρεθεί συνάλλαγμα;) με αποτέλεσμα να αποφοιτήσω το 1985, οπότε και παρουσιάστηκα αμέσως στον στρατό.
Ο Βαρουφάκης, που σίγουρα πήρε και διδακτορικό για να διδάξει, έτσι δεν είναι; πότε πρόλαβε να αρχίσει να διδάσκει το 1985;
Πότε πήρε πτυχίο, πότε πήρε Μάστερ, και πότε πήρε Ph.D;
Στο δικό μου το πανεπιστήμιο, το διδακτορικό ήθελε τουλάχιστον 3 χρόνια, κι αυτό αν περνούσες όλα τα μαθήματα με τη πρώτη. Άρα στη καλύτερη περίπτωση, αν γραφόμουν θα το έπαιρνα το 1988. Και μετά βέβαια ο στρατός… που στην Ελλάδα τουλάχιστον χρειάζεται να έχεις υπηρετήσει για να γίνεις κλητήρας στο δημόσιο, αλλά μάλλον όχι για να γίνεις υπουργός.
Τι παίζει λοιπόν με τον Βαρουφάκη;
Δεν πήρε διδακτορικό; Τότε πως δίδασκε;
Δεν πήγε μήπως φαντάρος; Μάλλον… διότι στη συνέχεια όπως διαβάζω, από το 1988 ως το 2000 δίδασκε οικονομικά (και πολιτική φιλοσοφία!!!!!) στο πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ της Αυστραλίας.
Από τότε μέχρι τώρα διδάσκει, λέει το δημοσίευμα, στο πανεπιστήμιο των Αθηνών!
Τώρα πως γίνεται και τα τελευταία χρόνια είναι ή στο Σιάτλ, ή στο Όστιν, ή αλλού, και συγχρόνως  διδάσκει στην Αθήνα, ας το βρει ο Κουράκης που είναι και αρμόδιος. Εκτός κι αν είναι μονίμως σε καμιά συνδικαλιστική ή άλλη άδεια επειδή είναι ωραίος.
Κάποιο λάκκο έχει η φάβα.
Εκτός και αν το δημοσίευμα έχει λάθος τις χρονολογίες.
Αν όχι, τότε εγώ (και άλλοι πολλοί) είμαστε επιεικώς ανεπαρκείς.
Αλλά τουλάχιστον πήγαμε φαντάροι.
Εκτός βέβαια και αν ο Βαρουφάκης ήταν παιδί θαύμα, όπως π.χ. ο πάλαι ποτέ πρωθυπουργός του Καναδά Πιέρ Τριντό, που είχε μπει στο πανεπιστήμιο 16 χρονών, και είχε ήδη διδακτορικό στη νομική σε ηλικία 22 χρόνων.
Λέτε να είναι τέτοιος και ο Βαρουφάκης;
Και δεν του φαίνεται. Πλέιμποϊ του πνεύματος και ντίσκο φρικ ίσως... παιδί θαύμα όχι. Διότι είμαι και φυσιογνωμιστής.  Πιο σπίρτο μου φαίνεται ο Βαρεμένος παρά αυτός. 
Χώρια που αμφιβάλλω αν πήγε φαντάρος… όπως προανέφερα.

Strange Attractor

ΥΓ- Σε λίγο θα ακούσω ότι και ο Στρατούλης έχει κανένα διδακτορικό στη κβαντοφυσική, και θα πάω να ζητήσω πολιτικό άσυλο στη… Σομαλία.
ΥΓ 2- Για τον Σκουρλέτη, όσο και να έψαξα, δεν βρήκα πουθενά βιογραφικές πληροφορίες.  Υπάρχουν;
Βέβαια, όπως λέει ο φίλος μου ο Μήτσος, ο συριζαίος, αν δεν υπήρχε ο Σουηδός θα έπρεπε να τον εφεύρουμε...
ΥΓ3- Για καθηγητή που από τα 18 του ζει και σπουδάζει σε αγγλόφωνη χώρα, η προφορά του υπουργού Οικονομικών στα αγγλικά δεν λέει. Λίγο καλύτερη απ αυτήν του Αλέξη, που ότι αγγλικό έμαθε το έμαθε ταχύρρυθμα εδώ και 6-7 μήνες.
Τι παίζει;

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου