Άρθρο: Τσέγκα Μαρία
Ποτάμια αίμα χύθηκαν κατά την Επανάσταση του ΄21, όταν οι πρόγονοί μας με σπαθιά και ντουφέκια αγωνίστηκαν για μια Ελεύθερη Ελλάδα. Για να παραδώσουν στους απογόνους τους, σε όλους εμάς, «τούτο το κομμάτι γης» και να μας καταστήσουν απόλυτο κυρίαρχό της. Για να μπορούμε σε αυτή τη γη να τιμούμε το Έθνος μας, τις Αρχές, τις Αξίες & τα Πιστεύω μας.
«Πιστεύω», που τόσο ξεκάθαρα, πλέον, πολεμούν ακόμα και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποί μας.
Με το Σύνταγμα αναγνωρίσαμε την επικρατούσα θρησκεία και καταστήσαμε την Ελλάδα, χώρα Ορθόδοξη.
Αγνοώντας τους αγώνες των προγόνων μας, αδιαφορώντας για το Σύνταγμα και παραβλέποντας την πολεμική στάση της Τουρκίας απέναντι σε κάθε ορθόδοξο στοιχείο στα εδάφη της, χτίζουμε τζαμί στην πρωτεύουσά μας, με
λεφτά, μάλιστα, του ελληνικού κράτους.
Και όλα αυτά την ώρα που οι Τούρκοι αποφάσισαν να μετατρέψουν τη Μονή Αγίου Ιωάννη του Στουδίου, που λειτουργεί ως μουσείο,
σε τζαμί. Ενώ ξεκίνησαν και πάλι τη συζήτηση για μετατροπή σε τζαμί και της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινούπολης.
Φτιάχνουμε τζαμί, χωρίς να διαπραγματευτούμε. Χωρίς αμοιβαίες υποχωρήσεις και οφέλη. Εκατοντάδες εκκλησίες και μοναστήρια μας βεβηλώθηκαν, καταστράφηκαν και μετατράπηκαν σε τζαμιά στην Τουρκία, τον Πόντο, την Καππαδοκία, την κατεχόμενη Κύπρο κ.α. Χιλιάδες Χριστιανοί υπέστησαν τη μουσουλμανική βιαιότητα, ακόμα και το φρικτό θάνατο, μόνο για την πίστη τους.
Στην Τουρκία του σήμερα, αρχαία μοναστήρια και εκκλησίες «κοσμούνται» με μιναρέδες και οι κληρικοί μας απαγορεύεται ακόμα και να κυκλοφορούν με ράσα.
Στην Ελλάδα του σήμερα, οι μουσουλμάνοι έχουν μόνο στην Αθήνα 140 τόπους λατρείας και στον Πειραιά 50, και τους παραχωρούνται στάδια για την άσκηση των λατρευτικών καθηκόντων όποτε ζητηθεί.
Αλλά για κάποιους, δεν φτάνει μόνο αυτό. Στην Ελλάδα του σήμερα χρειάζεται (;) και η ανέγερση τζαμιού.
Ποιοι όμως, θα έχουν τον έλεγχο αυτού του τζαμιού; Οι Σουνίτες, οι Σιΐτες ή οι Αλεβίδες; Γιατί οι μουσουλμάνοι διακατέχονται ακόμα και από εσωτερικό μίσος, γεγονός που τους διασπά σε διάφορες ομάδες. Τι θα γίνει εάν υπάρξει σύγκρουση μεταξύ τους;
Ισλαμικοί ναοί σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν μόνο στη Θράκη, όπου τις ώρες της προσευχής «ταράζονται» από τη φωνή του Μουεζίνη που βγαίνει στον μιναρέ για να ακουστεί στους πιστούς του. Φαντάζεστε τους τουρίστες που επισκέπτονται το Βοτανικό της Ορθόδοξης Ελλάδας να έρχονται αντιμέτωποι με τέτοιες εικόνες;
Ήδη η δημογραφική σύνθεση της Αθήνας έχει τεχνηέντως αλλοιωθεί. Μήπως με αυτόν τον τρόπο νομιμοποιήσουμε και του χιλιάδες παράνομες μετανάστες; Μήπως με το τέμενος προχωρήσουμε σε ολική ισλαμοποίηση της πρωτεύουσας;
Και εάν όλα αυτά για κάποιους ακούγονται αδιάφορα, τότε ας δούνε τι έγινε στη Νορβηγία και ας αναλογιστούν. Η τρομοκρατική οργάνωση Ansar al-Sunna απείλησε πως αν η πρωτεύουσα του κράτους, το Όσλο, δεν αναγνωριστεί από το νορβηγικό κράτος ως μουσουλμανική πόλη, με μουσουλμανικό έθνος, θα προχωρήσει σε εφαρμογή του ιερού πολέμου. Στην ανακοίνωσή τους μάλιστα, γράφουν: «Δεν θέλουμε να είμαστε μέρος της νορβηγικής κοινωνίας. Επίσης δεν θέλουμε να φύγουμε από την Νορβηγία γιατί γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε εδώ. Η γη του Αλλαχ μας ανήκει».
Το τέμενος & οι μεγαλοεργολάβοι
Ήταν το 2006, όταν ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, ανακοίνωσε την απόφαση κατασκευής τεμένους. Στις 29 Μαρτίου του 2010, συνεδριάζει για πρώτη φορά επιτροπή υπό τον τότε αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο. Λίγες εβδομάδες αργότερα, η κυβέρνηση ανακοινώνει «την άμεση οικοδόμηση του τεμένους Αθηνών». Το Νοέμβριο του 2011 όλα είναι έτοιμα, όμως ο τότε υπουργός Μεταφορών, Μάκης Βορίδης, παγώνει το εν λόγω θέμα. Ακριβώς έναν χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 2012, ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, στέλνει στο αρμόδιο υπουργείο Υποδομών τα σχετικά έγγραφα για τη δημοπράτηση της κατασκευής του τεμένους, τη μεταφορά κονδυλίων και την έγκριση της πίστωσης.
Χρειάστηκαν 4 άγονες προσπάθειες για να βρεθεί τελικά ο ανάδοχος που θα αναλάμβανε την ανέγερση του τεμένους, που εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο τον Απρίλιο του 2014. Η υπόθεση όμως, του αναδόχου δεν είναι απλή.
Την ανέγερση ανέλαβε μία κοινοπραξία των τεσσάρων μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας. Πρόκειται για τις εταιρείες J&P Αβαξ (όμιλος Ιωάννου) ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (όμιλος Περιστέρη), ΑΚΤΩΡ (όμιλος Μπόμπολα) και ΙΝΤΡΑΚΑΤ (όμιλος Κόκκαλη). Το εντυπωσιακό είναι πως οι τέσσερις αυτοί κολοσσοί ενώθηκαν για να «πάρουν» ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό –μόλις- 946.000 ευρώ!
Όπως λοιπόν, μπορούμε να καταλάβουμε η ανάληψη του έργου από την κοινοπραξία, δεν είχε οικονομικά κίνητρα –τουλάχιστον άμεσα-. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος είχε έρθει σε επαφή με όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες επισημαίνοντάς τους τη σημασία του να βρεθεί ανάδοχος για το έργο. Οι τέσσερις ενώθηκαν και δεν άφησαν «ξεκρέμαστη» την κυβέρνηση (ίσως από ευγνωμοσύνη τους το ανταποδώσει). Δεν άφησαν όμως απογοητευμένους ούτε τους Άραβες, οι οποίοι ήταν και οι πρώτοι που το 1976 είχαν υποβάλλει το αίτημα για ανέγερση τεμένους στην Αθήνα και το τελευταίο διάστημα πίεζαν προς αυτήν την κατεύθυνση. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, πως οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για δουλειές στη Σαουδική Αραβία.
Ο αρχιτέκτονας (συγγενής του Σαμαρά & πρώην Δημ. Σύμβουλος Καμίνη)
Πριν από κάποια χρόνια, η σπουδαία αρχιτέκτονας Ζάχα Χαντίντ είχε δηλώσει πως όταν η Ελλάδα αποφασίσει να φτιάξει ένα μεγάλο Ισλαμικό τέμενος, είναι πρόθυμη να το σχεδιάσει η ίδια δωρεάν. Αντί όμως για την Χαντίντ, την κατασκευή του τεμένους της Αθήνας, ανέλαβε το αρχιτεκτονικό γραφείο του Αλέξανδρου Τομπάζη. Ο Αλέξανδρος Τομπάζης, είναι από τους κορυφαίους Έλληνες αρχιτέκτονες. Γνωστός διεθνώς είναι και ο γιος του, Νικόλας, ο οποίος είναι μηχανικός εξειδικευμένος στην αεροδυναμική και υπεύθυνος του σχεδιασμού του αγωνιστικού αυτοκινήτου της Φερράρι στη Formula 1.
Ο Αλέξανδρος Τομπάζης, στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές συμμετείχε ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων, με τον συνδυασμό “Δικαίωμα στην Πόλη” του Γιώργου Καμίνη και εξελέγη, όμως λίγο αργότερα παραιτήθηκε.
Και αν την εκλογή του στο Δήμο της Αθήνας την γνωρίζατε, αυτό που ίσως δεν ξέρετε, είναι ότι ο Αλέξανδρος Τομπάζης και ο Αντώνης Σαμαράς βρίσκονται και οι δύο στο γενεαλογικό δέντρο της οικογένειας Μπενάκη. Συγκεκριμένα, είναι συγγενής εξ αγχιστείας, καθώς ο αρχιτέκτονας είναι δεύτερος ξάδελφος της μητέρας του Πρωθυπουργού.
Ο Αλέξανδρος Μπενάκης, είχε κόρη τη Δέσποινα, η οποία είναι μητέρα της συζύγου του Αλέξανδρου Τομπάζη. Ο Αλέξανδρος Μπενάκης είχε αδελφή την γνωστή συγγραφέα Πηνελόπη Δέλτα, η οποία είναι η προγιαγιά του Αντώνη Σαμαρά. Για την ιστορία, στο ίδιο γενεαλογικό δένδρο βρίσκεται και ο πρώην Υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος είναι επίσης δισέγγονος του Αντώνη Μπενάκη, αδελφού του Αλέξανδρου και της Πηνελόπης Δέλτα.
Η αρχιτεκτονική
Το τέμενος θα κατασκευαστεί σε χώρο 17 στρεμμάτων στον Βοτανικό, συγκεκριμένα στη θέση του παλαιού συνεργείου αυτοκινήτων του Ναυτικού, και θα έχει συνολική επιφάνεια 600 τ.μ. χωρητικότητας 350 ατόμων.
Η εμπειρία του Αλέξανδρου Τομπάζη είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς το συγκεκριμένο γραφείο έχει χτίσει μερικά από τα ωραιότερα τζαμιά στον κόσμο. Για του Βοτανικού επέλεξε μίνιμαλ κατασκευή χωρίς ισλαμικά μοτίβα απέξω, χωρίς δηαδή μιναρέ και Μουεζίνη. Θα αποτελείται από δύο χώρους προσευχής, γύρω του θα υπάρχουν οι κλασικοί χώροι πρασίνου, καθώς και υποστηρικτικοί χώροι γραφείων και υγιεινής, ενώ στη χρήση γης στην περιοχή δεν προβλέπεται κατασκευή κατοικιών.
Γραφεία θα έχει ο ιμάμης και η διοικούσα επιτροπή του τεμένους, που θα είναι επταμελής και θα αποτελείται από εκπροσώπους του υπ. Παιδείας, του Δήμου Αθηναίων, πανεπιστημιακούς εγνωσμένου κύρους και δύο εκπροσώπους των μεγάλων μουσουλμανικών κοινοτήτων της χώρας.
Στην έκταση αυτή σήμερα υπάρχουν πέντε κτίσματα που θα γκρεμιστούν όλα, αλλά και ένα εκκλησάκι του Αγίου Χριστοφόρου, που δε θα γκρεμιστεί, συμβολίζοντας τη συνύπαρξη των δύο θρησκειών.
Θα ακυρωθεί η ανέγερση για ένα … γουρούνι;
Όπως ήταν αναμενόμενο, από την πρώτη στιγμή που ακούστηκε η πρόθεση της ανέγερσης τζαμιού στην Αθήνα, οι αντιδράσεις ήταν έντονες. Με πορείες, διαμαρτυρίες και μία προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, επιχειρούν οι διαφωνούντες να εμποδίσουν το έργο.
Στο ΣτΕ προσέφυγαν ένας εξωραϊστικός-πολιτιστικός σύλλογος, κάτοικοι της Αθήνας, αλλά και ο Μητροπολίτης Πειραιά. Ο νομικός εκπρόσωπος του μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ, ξεκαθάρισε ότι «το θέμα δεν είναι νομικό, αλλά εθνικό, και πρέπει να προβληματίσει τους δικαστές, καθώς η ίδρυση τεμένους στο κέντρο της Αθήνας θα πλήξει τη δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη και θα αποτελέσει την αρχή για αποδόμηση της συνοχής της κοινωνίας μας και του ελληνικού έθνους ως λαού χριστιανών ορθοδόξων». Η απόφαση αναμένεται τον Ιανουάριο.
Αυτό, όμως, που προσπαθούν να κάνουν κάτοικοι και Εκκλησία χρησιμοποιώντας νόμιμα μέσα, τη μη ανέγερση, δηλαδή, του τζαμιού στο Βοτανικό, ενδεχομένως να επιδιώξουν κάποιοι να το καταφέρουν με «ανορθόδοξους» τρόπους, ακολουθώντας παραδείγματα του εξωτερικού.
Στη Λειψία της Γερμανίας, οι κάτοικοι οι οποίοι ήθελαν να εμποδίσουν την ανέγερση ισλαμικού τεμένους, τοποθέτησαν κομμένα κεφάλια χοίρων στο χώρο και μάλιστα πέντε, όσοι θα ήταν και οι μιναρέδες.
Στο Σαρλερουά στο Βέλγιο, άγνωστοι έθαψαν ένα κεφάλι γουρουνιού σε κτήριο όπου θα γινόταν τζαμί. Πάνω από το σημείο έβαλαν ένα σταυρό με την επιγραφή “Εδώ αναπαύεται ο Μωάμεθ”, ενώ στους τοίχους είχαν γράψει συνθήματα κατά του Μωάμεθ και είχαν ζωγραφίσει το κεφάλι ενός γουρουνιού.
Στην Σεβίλλη της Ισπανίας, οι κάτοικοι κατάφεραν να εμποδίσουν την κατασκευή ενός ακόμα τζαμιού στην πόλη τους, θάβοντας και αυτοί ένα γουρούνι στο σημείο. Μάλιστα βιντεοσκόπησαν την όλη διαδικασία, ώστε να γίνει γνωστή και να μην μπορεί να διαψευσθεί από τις αρχές, ενώ δεν αποκάλυψαν το ακριβές σημείο της ταφής, αποκλείοντας την ανοικοδόμηση σε όλη την έκταση.
Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με το Κοράνι απαγορεύεται η κατανάλωση χοιρινού κρέατος. Ο περιορισμός όμως, δεν αφορά μόνο την κατανάλωση, αφού ο ισλαμικός νόμος, απαγορεύει και την ανέγερση τζαμιού σε «έδαφος λερωμένο με χοίρο». Γι’ αυτό και οι μουσουλμάνοι αναγκάστηκαν να ακυρώσουν την ανέγερση τζαμιών στα σημεία των παραπάνω περιοχών, όπου οι κάτοικοι έθαψαν τα γουρούνια.
Οι έντονες αντιδράσεις για την ανέγερση του τεμένους στο Βοτανικό, προκαλούν φόβους στη μουσουλμανική κοινότητα, μήπως και στη χώρα μας υπάρξουν ανάλογες προσπάθειες από κάποιους να «λερώσουν» την έκταση, θάβοντας χοίρους και επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο την ακύρωση της ανέγερσης του τζαμιού.
http://tsegkanews.gr/orthodoksia/236-tzami-votanikou-i-simpraksi-megaloergolavon-,-o-arxitektonas-syggenis-tou-samara-to-%E2%80%A6-gourouni
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου