Σε μια κίνηση, που δημιουργεί αναπάντητα ερωτηματικά, προχώρησε το
υπουργείο Μεταφορών, για τις λεωφορειακές γραμμές Ελλάδας - Αλβανίας.
H aftonomi.gr αποκαλύπτει σήμερα την τροποποίηση του νόμου 40/70, με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου, που μόνο δίκαιη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Επί υπουργίας κ. Μάκη Βορίδη, είχε επιχειρηθεί να μπει τάξη στο άναρχο χώρο των διακρατικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, με την ψήφιση του νόμου 40/70, που ουσιαστικά προέβλεπε:
1ον. Την αμοιβαιότητα των δρομολογίων (δηλαδή, ένα ελληνικό λεωφορείο εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Τίρανα και ένα αντίστοιχα αλβανικό Τίρανα – Αθήνα).
2ον. Εκτός από τη σύνδεση των δύο πρωτευουσών (Αθήνα - Τίρανα), υπήρχε και πρόβλεψη για λεωφορειακή σύνδεση μεταξύ όμορων νομών (πχ Ηγουμενίτσα – Αγ. Σαράντα, Αργυρόκαστρο – Ιωάννινα κλπ.).
Κοινό μυστικό αποτελεί, πως ο νόμος 40/70, ήταν αποτέλεσμα πιέσεων που ασκήθηκαν από το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων αλλά και της… Τρόικας. Ωστόσο, αν και ήταν άδικος, Βορειοηπειρώτες επιχειρηματίες που εκτελούν τα δρομολόγια αυτά, προχώρησαν σε επενδύσεις χιλιάδων ευρώ, προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις.
Όμως η νέα τροποποίηση του νόμου 40/70 είναι επιεικώς απαράδεκτη, αφού δεν προβλέπει απευθείας λεωφορειακές συνδέσεις Αθηνών - Αργυροκάστρου, Αθηνών - Αγίων Σαράντα και Αθηνών - Χιμάρας και τα αντίστροφα.
Ο νόμος 40/70 προϋποθέτει τη συνεργασία μιας ελληνικής και μιας αλβανικής εταιρείας για την εκτέλεση των δρομολογίων, που προτείνονται. Πληροφορίες αναφέρουν πως η τροποποίηση Σταθόπουλου "φωτογραφίζει" και εξυπηρετεί τη σύμπραξη στην οποία έχουν προχωρήσει η αλβανική εταιρεία ALBA TRANS με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Μαγνησίας, Θεσσαλονίκης, Θεσπρωτίας και Ηγουμενίτσας, με μοναδικό στόχο να ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΟΥΝ τη μοναδική νόμιμη λεωφορειακή σύνδεση, ανάμεσα στις δύο χώρες.
Όπως είναι γνωστό, η ALBA TRANS μέχρι στιγμής εκτελεί τα εξής δρομολόγια: Αθήνα - Τίρανα (μέσω Κακαβιάς). Αθήνα - Τίρανα (μέσω Κρυσταλλοπηγής), Θεσσαλονίκη - Κορυτσά - Τίρανα και Ηράκλειο Κρήτης - Αθήνα - Τίρανα.
Αξίζει να αναφερθεί, πως ιδιοκτήτης της ALBA TRANS, που λειτουργεί και αστικές λεωφορειακές γραμμές μέσα στα Τίρανα, είναι ο κ. Φατός Βράπι (Fatos Vrapi), ο οποίος είναι πρώτος ξάδελφος με τον ανθέλληνα πρόεδρο του λεγόμενου Κόμματος των Τσάμηδων Shpetim Idrizi, που πολλοί θεωρούν στα Τίρανα, πως κρύβεται ουσιαστικά πίσω από την εν λόγω εταιρεία.
aftonomi.gr
H aftonomi.gr αποκαλύπτει σήμερα την τροποποίηση του νόμου 40/70, με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου, που μόνο δίκαιη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Επί υπουργίας κ. Μάκη Βορίδη, είχε επιχειρηθεί να μπει τάξη στο άναρχο χώρο των διακρατικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, με την ψήφιση του νόμου 40/70, που ουσιαστικά προέβλεπε:
1ον. Την αμοιβαιότητα των δρομολογίων (δηλαδή, ένα ελληνικό λεωφορείο εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Τίρανα και ένα αντίστοιχα αλβανικό Τίρανα – Αθήνα).
2ον. Εκτός από τη σύνδεση των δύο πρωτευουσών (Αθήνα - Τίρανα), υπήρχε και πρόβλεψη για λεωφορειακή σύνδεση μεταξύ όμορων νομών (πχ Ηγουμενίτσα – Αγ. Σαράντα, Αργυρόκαστρο – Ιωάννινα κλπ.).
Κοινό μυστικό αποτελεί, πως ο νόμος 40/70, ήταν αποτέλεσμα πιέσεων που ασκήθηκαν από το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων αλλά και της… Τρόικας. Ωστόσο, αν και ήταν άδικος, Βορειοηπειρώτες επιχειρηματίες που εκτελούν τα δρομολόγια αυτά, προχώρησαν σε επενδύσεις χιλιάδων ευρώ, προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις.
Όμως η νέα τροποποίηση του νόμου 40/70 είναι επιεικώς απαράδεκτη, αφού δεν προβλέπει απευθείας λεωφορειακές συνδέσεις Αθηνών - Αργυροκάστρου, Αθηνών - Αγίων Σαράντα και Αθηνών - Χιμάρας και τα αντίστροφα.
Ο νόμος 40/70 προϋποθέτει τη συνεργασία μιας ελληνικής και μιας αλβανικής εταιρείας για την εκτέλεση των δρομολογίων, που προτείνονται. Πληροφορίες αναφέρουν πως η τροποποίηση Σταθόπουλου "φωτογραφίζει" και εξυπηρετεί τη σύμπραξη στην οποία έχουν προχωρήσει η αλβανική εταιρεία ALBA TRANS με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Μαγνησίας, Θεσσαλονίκης, Θεσπρωτίας και Ηγουμενίτσας, με μοναδικό στόχο να ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΟΥΝ τη μοναδική νόμιμη λεωφορειακή σύνδεση, ανάμεσα στις δύο χώρες.
Όπως είναι γνωστό, η ALBA TRANS μέχρι στιγμής εκτελεί τα εξής δρομολόγια: Αθήνα - Τίρανα (μέσω Κακαβιάς). Αθήνα - Τίρανα (μέσω Κρυσταλλοπηγής), Θεσσαλονίκη - Κορυτσά - Τίρανα και Ηράκλειο Κρήτης - Αθήνα - Τίρανα.
Αξίζει να αναφερθεί, πως ιδιοκτήτης της ALBA TRANS, που λειτουργεί και αστικές λεωφορειακές γραμμές μέσα στα Τίρανα, είναι ο κ. Φατός Βράπι (Fatos Vrapi), ο οποίος είναι πρώτος ξάδελφος με τον ανθέλληνα πρόεδρο του λεγόμενου Κόμματος των Τσάμηδων Shpetim Idrizi, που πολλοί θεωρούν στα Τίρανα, πως κρύβεται ουσιαστικά πίσω από την εν λόγω εταιρεία.
aftonomi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου