Ρωσικό "καψόνι" στην Γαλλία σήμερα το πρωί καθώς η ρωσική υπηρεσία πολιτικής Αεροπορίας ειδοποίησε την τελευταία στιγμή ένα αεροσκάφος της Air France ότι λόγω έκτακτων στρατιωτικών γυμνασίων ένα μεγάλο μέρος του εναέριου χώρου θα έκλεινε με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να αναγκαστεί να αλλάξει το δρομολόγιό του.
Στις ασκήσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει θα συμμετέχουν πάνω από 10000 προσωπικό οι οποίοι ανήκουν στην Ενωμένη Δίοικηση του Omsk και του Orenburg στις Στρατηγικές Πυραυλικές Δυνάμεις (RVSN) ανακοίνωσε στο Itar-Tass ο εκπρόσωπός της συνταγματάρχης Igor Yegorov.
"Από τις 25 Μαρτίου μέχρι τις 29 θα έχουμε ασκήσεις διοίκησης και ελέγχου για τις πυραυλικές δυνάμεις του Omsk και του Orenburg. Κατα την διαρκεια των ασκησεων θα παιχτούν σενάρια ανίχνευσης πυρηνικών, βιολογικών και χημικών επιθέσεων, όπως και ασύμμετρες απειλές από τρομοκρατικές ομάδες" είπε Igor Yegorov.
H περιοχή βρίσκεται στα νότια ουράλια Όρη, και το εύρος των ασκήσεων δεσμεύουν μεγάλη περιοχή της Σιβηρίας, από την οποία θα διήρχετο και το γαλλικό Airbus A-380
Αποτέλεσμα ήταν το αεροσκάφος να αλλάξει την πορεία του πραγματοποιώντας μια αρκετά μεγάλη παράκαμψη και να αναγκαστεί να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αμβούργου στις 7 το πρωί καθώς από την αλλαγή του δρομολογίου δεν έφταναν τα καύσιμα για να συνεχίσει την πτήση του μέχρι το Παρίσι.
Το αεροσκάφος παρέμεινε για περίπου μιάμιση ώρα στο αεροδρόμιο του Αμβούργου μέχρι να συνεχίσει την πτήση του στο Παρίσι όπου και προσγειώθηκε.
Το Α 380 της Air France μετέφερε 495 επιβάτες και πλήρωμα 22 ατόμων. Δεν έχει γίνει γνωστή η ακριβής πορεία της παράκαμψης αλλά το γαλλικό Α380 πρέπει να κατευθύνθηκε από το ρωσικό σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας αμέσως μετά την είσοδό του στο ρωσικό FIR από το κινεζικό FIR στην περιοχή της Μογγολίας λαμβάνοντας βόρεια πορεία πολύ πιο πάνω από την διαδρομή του ενδεχομένως πάνω από τη θάλασσα του Κάρα και στη θάλασσα του Μπάρεντς για να συνεχίσει νότια και να προσγειωθεί στο Αμβούργο.
Δεδομένου ότι η μέγιστη αυτονομία του Α380 κυμαίνεται μεταξύ 15 και 18 ωρών –ανάλογα βέβαια της διαμόρφωσης των θέσεων φορτίου, καιρικών συνθηκών κ.α.- η παράκαμψη που πήρε το γαλλικό Airbus θα πρέπει να ήταν μεγάλη.
Το καύσιμο του Α 380 για μια πτήση 13μιση ωρών που προβλέπεται είναι συν 1 επιπλέον ώρα συν 45 λεπτά τα οποία όμως δεν πρέπει να εξαντλήσει. Κανένα πολιτικό αεροσκάφος δεν προσγειώνεται υπό κανονικές συνθήκες εάν δεν έχει 45 λεπτά απόθεμα καυσίμου.
Έτσι η παράκαμψη θα πρέπει να ήταν μιας ώρας περίπου δεδομένου ότι η απόσταση Αμβούργου με Παρίσι κυμαίνεται στη 1 ώρα και 10 λεπτά περίπου.
Για αυτό ακριβώς το λόγο το αεροσκάφος δεν συνέχισε για Παρίσι καθώς το απόθεμα καυσίμου που είχε απομείνει βρισκόταν στα 45 λεπτά Βέβαια να σημειωθεί πως σε ανάλογες περιπτώσεις κάθε υπηρεσία πολίτικης Αεροπορίας πρέπει να εκδίδει ΝΟΤΑΜ τουλάχιστον 24 ώρες πριν και όχι με σύντομη ειδοποίηση όπως έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ασφαλώς και επρόκειτο περί μιας προειδοποίησης προς ευρωπαϊκές εταιρείες πως σε περίπτωση που επιβληθούν νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας από την Ε.Ε. ενδέχεται να επηρεαστούν ακόμη και αυτά τα δρομολόγια συγκεκριμένων ευρωπαϊκών εταιρειών που χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Ρωσίας.
Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι ο εκπρόσωπος της RVSN ανέφερε ότι θα γίνουν 60 τέτοιες ασήσεις μέσα στο 2014, τότε αυτό το σενάριο θα επαναληφθεί πολλές φορές.
Δηλαδή στοχευμένες ρωσικές κυρώσεις αποκλείοντας συγκεκριμένες μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η Air France η Lufthansa ή η British από το να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της.
Σε αυτή την περίπτωση και επειδή ο εναέριος χώρος της Ρωσίας καλύπτει σχεδόν το μισό πλανήτη γίνεται αντιληπτή η οικονομική ζημιά που θα προέλθει.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου