Σύμφωνα με πληροφορίες της σλαβικής εφημερίδας «Τότσκα» των Σκοπίων,
γίνονται προεργασίες για δημιουργία εμπορικού Καναλιού Βελιγραδίου -
Θεσσαλονίκης, μέσω του Αξιού ποταμού.
Είναι άγνωστο αν συμμετέχει σ’ αυτές τις προεργασίες η ελληνική πλευρά, πάντως σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Σερβία βρίσκεται στο στάδιο συνομιλιών με κινεζική εταιρεία για την κατασκευή πλωτής οδού, η οποία φυσικά θα διέλθει μέσα από το κράτος των Σκοπίων.
Είχαμε δημοσιεύσει παλαιότερα, ότι το θέμα είχε συζητηθεί και κατά τον μεσοπόλεμο, αλλά οι γεωστρατηγικές συνθήκες δεν επέτρεπαν την υλοποίησή του. Η στρατιωτική ηγεσία -επί καθεστώτος 4ης Αυγούστου- είχε διατυπώσει την ορθή άποψη, ότι ο πλωτός Αξιός δεν θα μεταφέρει μόνον εμπορεύματα ή τουρίστες, αλλά και στρατεύματα.
Διαπιστώθηκε τελικά, ότι πράγματι έτσι θα συνέβαινε, όταν μετά από τέσσερα χρόνια επιτέθηκαν οι Γερμανοί κατά της Ελλάδας. Ένας πλωτός Αξιός θα καθιστούσε την εκδρομή την εισβολή τους. Τα πράγματα βέβαια άλλαξαν σήμερα.
Στο δημοσίευμα -που μετέφερε ο echedoros- φέρεται να δηλώνει ο γραμματέας του σερβικού Υπουργείου Δημόσιων Έργων, κ. Μίοντραγκ Γιότσιτς, ότι το κανάλι του Αξιού ποταμού, θα βοηθήσει την ανάπτυξη της Σερβίας.
Υποστήριξε ότι η ιδέα δεν είναι νέα, αλλά είχε προταθεί πριν από 100 περίπου χρόνια. Το έργο έχει μεγάλο οικονομικό κόστος και πρέπει να γίνει μελέτη μηχανική, ώστε να επιλυθούν θέματα που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση του έργου, όπως η διαμόρφωση του εδάφους και η σύνδεση του ποταμού Μοράβα με τον Αξιό ποταμό.
Το κανάλι θα αποτελέσει μία εναλλακτική γραμμή μεταφοράς του Δούναβη-Μαύρης Θάλασσας, αναφέρει το δημοσίευμα.
Ο Μακεδών – voria.gr
Είναι άγνωστο αν συμμετέχει σ’ αυτές τις προεργασίες η ελληνική πλευρά, πάντως σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Σερβία βρίσκεται στο στάδιο συνομιλιών με κινεζική εταιρεία για την κατασκευή πλωτής οδού, η οποία φυσικά θα διέλθει μέσα από το κράτος των Σκοπίων.
Είχαμε δημοσιεύσει παλαιότερα, ότι το θέμα είχε συζητηθεί και κατά τον μεσοπόλεμο, αλλά οι γεωστρατηγικές συνθήκες δεν επέτρεπαν την υλοποίησή του. Η στρατιωτική ηγεσία -επί καθεστώτος 4ης Αυγούστου- είχε διατυπώσει την ορθή άποψη, ότι ο πλωτός Αξιός δεν θα μεταφέρει μόνον εμπορεύματα ή τουρίστες, αλλά και στρατεύματα.
Διαπιστώθηκε τελικά, ότι πράγματι έτσι θα συνέβαινε, όταν μετά από τέσσερα χρόνια επιτέθηκαν οι Γερμανοί κατά της Ελλάδας. Ένας πλωτός Αξιός θα καθιστούσε την εκδρομή την εισβολή τους. Τα πράγματα βέβαια άλλαξαν σήμερα.
Στο δημοσίευμα -που μετέφερε ο echedoros- φέρεται να δηλώνει ο γραμματέας του σερβικού Υπουργείου Δημόσιων Έργων, κ. Μίοντραγκ Γιότσιτς, ότι το κανάλι του Αξιού ποταμού, θα βοηθήσει την ανάπτυξη της Σερβίας.
Υποστήριξε ότι η ιδέα δεν είναι νέα, αλλά είχε προταθεί πριν από 100 περίπου χρόνια. Το έργο έχει μεγάλο οικονομικό κόστος και πρέπει να γίνει μελέτη μηχανική, ώστε να επιλυθούν θέματα που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση του έργου, όπως η διαμόρφωση του εδάφους και η σύνδεση του ποταμού Μοράβα με τον Αξιό ποταμό.
Το κανάλι θα αποτελέσει μία εναλλακτική γραμμή μεταφοράς του Δούναβη-Μαύρης Θάλασσας, αναφέρει το δημοσίευμα.
Ο Μακεδών – voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου